Alle kundesegmenter bevæger sig hver dag i nye retninger og der kommer hele tiden en ny generation til, der betragter og bruger digital skiltning (også kaldet digital signage) anderledes end, vi af dagens årgang, gør det i dag.
Med digital skiltning, er der mange fleksible muligheder i en skøn blanding af almindelige skærme og touch skærme, hvor der nærmest bliver mulighed for at agere en tovejs kommunikation mellem forretning og deres slutkunder. Interaktive skærme vil kunne give brugerne helt nye oplevelse i butikkerne og offentlige områder, samtidig med at afsender kan måle på flere af de aktiviteter som leveres gennem digital skiltning.
Flere virksomheder anvende i dag ”just in time” eller ”real time” markedsføring og reklamer, hvilket ofte sker via videovægge, store LED skærme eller de nye typer transparente LED skærm. Vi ser også et voksende marked for POS med indbyggede skærme. Og som virksomhed skal man ikke glemme muligheden for skærme i personale områder, der holder personalet opdateret med kampagner, uddannelse, miljøkrav, etc etc.
Skal man lave en gennemført Digital Signage strategi, er det vigtigt at få et blikfang helt ude i et udstillingsvindue med store skærme med kraftigt lys for derefter at bevæge sig ind gennem butikken med en variation af digitale skærme helt hen til kassen. Faktisk bør butikkerne sende et godt ”signal” til kunden, når denne forlader forretningen, via en info-skærm ved udgangen – med et relationsskabende budskab, der får kunden til at vende tilbage, snarest.
Moesgaard ønskede der skulle ske noget nyt, så i forbindelse med at byggeriet af et helt nyt museum, fik de også ideen til at starte et AV design team på stedet, med alle de nødvendige kompetencer indenfor AV.
Atlona technology played a key part in a recent AV installation at the Maersk Tower, a 15-story centre for world-class research into health and medical science at the Panum Institute complex of the University of Copenhagen.